KÖPVILLKOR Skäringer och mannheimer

Har du funderingar gällande våra villkor når du oss på rosskan@skaringermannheimer.se

OM DINA PERSONUPPGIFTER

Den 25 maj 2018 ersatte GDPR (General Data Protection Regulation) den svenska personuppgiftslagen. GDPR är ett omfattande regelverk för hur vi får behandla dina personuppgifter.

När du gör ett köp hos oss godkänner du vår behandling av dina personuppgifter. Hur vi behandlar dina uppgifter kan du läsa om nedan. 

Vi samlar bara in nödvändig information för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig. Vi kommer inte att dela dina uppgifter till tredje part, såvida det inte krävs för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig. Det innebär till exempel att Postnord kommer att få dina uppgifter för att kunna skicka varan hem till dig. Vi kommer bara att spara den information som krävs enligt lag och för att vi ska kunna ge så bra service som möjligt.

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i syfte att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Som kund har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta oss i så fall på rosskan@skaringermannheimer.se. Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter.

1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Skaringermannheimer.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Skaringermannheimer.se har ägande- och återtaganderätt till samtliga produkter till dess att fullständig betalning har mottagits från kund.

2. Priser
I priset ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Skäringer Mannheimer inte råder över, exempelvis valutaförändringar eller ändrad moms.

3. Frakt
En fraktkostnad tillkommer inom Sverige. Fraktkostnaden kan komma att ändras. Fullständig fraktkostnad ser du i kassan.

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor
Betalning sker enbart via Klarna. Läs mer om Klarna och deras betalningsvillkor här: https://www.klarna.com/se.

5. Leveranser
Beställningar levereras normalt inom 7–10 dagar inom Sverige. Eftersom projektet sker genom ideellt arbete kan leveranstid variera och ta längre tid än beräknat.
Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan. Kunden har rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Postnord till utlämningsställe eller skickas som post.

6. Leveransförseningar
Leveransförseningar från våra leverantörer kan uppstå och är utom vår kontroll. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Vi kommer att meddela kund om leveransen blir försenad. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening. 

7. Transport
Skaringermannheimer.se ansvarar för transport till kund. Vid retur är det kund- och transportföretaget som bär ansvar.

8. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till rosskan@skaringermannheimer.se 

9. Ångerrätt och öppet köp
Enligt distansavtalslagen har privatkund rätt till 14 dagars ångerrätt. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du har tagit emot varan. I ditt meddelande till oss måste det klart och tydligt framgå att du ångrar dig. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

10. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss via e-post rosskan@skaringermannheimer.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så att vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer. 

11. Återbetalningar 
Återbetalning sker via Klarna. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

12. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeure nedan.

13. Ej uthämtat paket
Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekt. Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.

14. Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, zombieattack, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, befrias vi från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. 

First I drink my coffee,
sedan lägger jag mig och puller hela dagen.
Saffran är som balsam för själens kluvna toppar.
Tänk att en kan få ha det så här gött.